- Calculatieprogramma
- Calculatieprogramma bouw
- Factuurprogramma
- Urenregistratie
- Planningsprogramma
- Projectadministratie
Project software
Goede software is een must als je projectmatig of voor klanten werkt.
Project software – Introductie
Veel plannings programma’s en zelfs calculatie programma’s pretenderen programma’s te zijn voor het beheren van projecten. Maar je zult begrijpen dat er uiteindelijk meer voor komt kijken.
Vaak komen dit soort programma’s toch veel te kort. Project software is volgens ons een flexibele bedrijfsbreed in te zetten totaaloplossing. Een werkmethode waarmee je inzicht en grip krijgt op het werk en veel tijd bespaart.
Wat moet Project software je bieden?
Project software dient flexibel te zijn: Een groter project vraagt meer structuur en een klein project juist minder. Automatiseren doe je niet om te automatiseren, maar om de gewenste gegevens boven tafel te krijgen. En dat moet geen tijd kosten, dat moet juist tijd opleveren.
- Doelgericht werken = met zo min mogelijk hulpmiddelen en inspanning je doel bereiken.
- In overzichtelijke projecten staat te veel structurering succes in de weg.
Project software – Gereedschappen en werkomgeving
Waar moet Project software aan voldoen?
- Startpagina: een pagina welke tijdens het opstarten van het programma actuele zaken laat zien.
- Calculatie-werkvoorbereiding: begrotingen/calculaties/offertes, inkoop/bestellingen, verkoop/facturen.
- Project- en capaciteitsplanning: inzicht in tijdsplanning per project zowel als de gehele bedrijfsplanning.
- Urenregistratie en projectadministratie: inzicht in de kosten.
- CRM: beheer van adressen en personen, afspraken en correspondentie.
- Documentbeheer: liefst automatisch, makkelijk zoeken en vinden van projectdocumenten etc.
- Financiële administratie: koppeling naar een financiëel administratiepakket of geïntegreerd.
- Een eenduidige werkomgeving: alle programmaonderdelen dezelfde interface.
- Onderlinge uitwisseling: makkelijk kunnen kopiëren en overbrengen van gegevens tussen de verschillende programma-onderdelen onderling.
- Importeren gegevens: makkelijk kunnen importeren van artikelgegevens e.d. van leveranciers.
– Startpagina
– Calculatie-werkvoorbereiding
Voor de inkoop beschikt wpNext over een bestel programma. Het bestel programma heeft o.a. de mogelijkheid om meerdere artikelen met hetzelfde artikelnummer te verzamelen. Lees meer…
Voor de facturering beschikt wpNext over een zeer flexibel factuur programma. Het is zelfs mogelijk om met groepen te werken binnen een factuur. Het factuur programma kan met een muisklik de factuur converteren naar een pdf-bestand en in dezelfde handeling het als e-mail voor versturen klaar te zetten. Lees meer…
– Project- en capaciteitsplanning
– Urenregistratie en projectadministratie
Hetzelfde geldt voor de projectadministratie, onmisbaar voor een correcte nacalculatie. Lees meer…
– CRM
Natuurlijk ontbreekt een agenda niet en is alle benodigde functionaliteit voor correspondentie aanwezig. Lees meer…
– Documentbeheer
De lay-out van brieven, offertes, faxen, etc. kun je naar eigen inzicht inrichten en als standaard instellen. Lees meer…
– Financiële administratie
– Eenduidige werkomgeving
– Onderlinge uitwisseling
Voor wpNext zijn de modules in eigen beheer ontwikkeld. Alles werkt optimaal samen, en gegevens kunnen over en weer worden benaderd en benut. Een enorme tijdsbesparing.
– Importeren van gegevens
Project software – Valkuilen
Overweeg bij de keus van project software goed waarvoor je het programma gaat gebruiken. Veel programma’s zijn ontstaan op basis van een financiëel pakket. Deze programma’s zijn er vaak op ingericht dat een offerte omgebouwd kan worden naar een factuur. Daarbij wordt gemakshalve vergeten dat er in de tussentijd – ongeveer 80% van jouw bedrijfsvoering – van alles veranderd kan zijn. Met andere woorden dit soort paketten zijn vaak heel theoretisch en dus moet jij je werkwijze gaan aanpassen aan de software. In plaats van andersom. WpNext is gebouwd rondom de problemen op de werkvloer en is in de dagelijkse praktijk ontstaan. In plaats van theoretisch is het vooral een zeer flexibel en praktisch programma. wpNext beschikt alleen al over 4 calculatiemethodes – waaronder een speciaal bouwkundig calculatieprogramma – en past zich daardoor moeiteloos aan aan elke branche.
Project software – Een laatste opmerking over het gebruik
Naast projectadministratie dient er ook ruimte te zijn voor zaken die je niet onder wilt brengen bij een project. Je moet een document aan kunnen maken of inlezen zonder dat je daarvoor een project moet aanmaken. Ook moet het niet nodig zijn de overkoepelende bedrijfsplanning bij een specifiek project onder te brengen. Urenregistratie regel je ook liever per persoon in plaats van per project. WpNext voorziet in al deze zaken.
Project software – Conclusie
De project software van wpNext biedt je de oplossing om je werk te organiseren, inzicht te krijgen, tijd te winnen en om je doelen te bereiken.
wpNext is erg flexibel en gunstig geprijsd. Mocht je alleen maar op zoek zijn naar een factuur programma dan is wpNext prijstechnisch ook al zeer interessant. Verder is wpNext modulair opgebouwd, dus je kunt heel basic beginnen en desgewenst later uitbouwen.
Ervaar de mogelijkheden van wpNext in onze 30-daagse proefversie.
Meld je aan voor de test.
Probeer gratis!